Mauretánske železnice, 2 km dlhý vlak a jedna nezabudnuteľná jazda

Mauretánske železnice, 2 km dlhý vlak a jedna nezabudnuteľná jazda Jazda na vlaku so železnou rudou

Na niektoré jazdy vlakom  nikdy nezabudnete. Jazda vlakom, ktorý preváža železnú rudu  v Mauretánii je určite jednou z nich. Nezáleží na tom, či idete na východ alebo na západ - dôležité je, že táto jazda vlakom skutočne stelesňuje frázu, že je to všetko o ceste, nie o cieli. Najprv niekoľko skutočností: Vlak na železnú rudu, ktorý funguje od roku 1963, prekonáva 704 kilometrov na svojej ceste cez púšť Saharu z Nouadhibou na pobreží do bane Zouérat v centre Mauretánie. Skladá sa z viac ako 200 vozňov a troch alebo štyroch rušňov a môže dosiahnuť dĺžku až 2,5 až tri kilometre a prepraviť 17 000 ton železnej rudy, čo z neho robí jeden z najdlhších a najťažších vlakov na svete. Ale železná ruda nie je jediný náklad. K vlaku môžu byť pripojené ďalšie osobné vozne, ale cestujúci najčastejšie sedia na vozňoch s rudou.  Sedenie na vrchole železnej rudy nie je ľahká jazda, ale je to zážitok na celý život. Vlak prechádza jedným z najtvrdších prostredí na zemi. Cez deň nemilosrdne páli slnko a v noci môže byť riadna zima. Radšej sa pripravte na oboje, pretože vo vlaku sa nie je kde schovať. Ak vás zaujímajú toalety, odpoveď je nie: žiadne neexistujú.  Po ceste môžete očakávať skaly, piesok, kríky, ťavy, kozy a osamelé chatrče. Ach, a prach - veľa prachu. Čo si zbaliť so sebou? Vodu, vodu, vodu, šatku na hlavu, šiltovku, rúško na ústa. slnečné okuliare a dobrou voľbou sú aj štuple do uší. Prach a piesok sa dostanú všade. Odporúčam aj plachtu do ktrej sa môžete zabaliť. Výborné je aj lokálne oblečenie a ak ste si ho už predtým kúpili v Nouakchotte tak si kľudne dajte. Nezabudnite si poriadne uviazať turban. Dávajte si pozor na  nečakané brzdenie. Vozne vtedy začnú narážať jeden do druhého a náhle trhnutie vás môže zhodiť dole. V okolí nie je nič. Nič znamená nič. Absolútne nič. Vlak začína alebo končí svoju cestu v Nouadhibou ide cez Choum až do Zouératu. Nemá žiadne oficiálne zastávky, ale veľmi často stojí počas modlitby. Vtedy máte šancu na chviľu zoskočiť a keď sa tento obor začne opäť vlniť tak naskočiť späť a pokračovať v jazde. Koľko trvá jazda? Vlak ide rýchlosťou okolo 33 km za hodinu. V priemere trvá jeden smer okolo 18-22 hodín. 


Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
E

Guinea, Sierra Leone, Pobrežie Slonoviny, Ghana, Togo, Benin, Senegal, Mauretánia


náročnosť

18 dní

Trvanie

7160 8950€
E

Senegal, Mauretánia


náročnosť

11 dní

Trvanie

3693 5275€
E

Afrika  

Burkina Faso, Senegal, Mauretánia, Mali

26.11. → 09.12.

náročnosť

14 dní

Trvanie

4510
Moje škandinávske topky Blog

Blog Moje škandinávske topky

Už 30 rokov žijeme Škandináviou a zhrnúť naše topky do jedného článku je priam nadľudská úloha. Ale skúsili sme to. Ktorú škandinávsku krajinu máte…

Jozef Zelizňák 4 min. čítania
TOP 10: Najznámejší proroci. Vydali sme sa po ich stopách Blog

Blog TOP 10: Najznámejší proroci. Vydali sme sa po ich stopách

Prorok je človek, ktorý dokáže predpovedať budúcnosť. V Starom zákone ide o človeka, ktorý je schopný rozprávať sa s Bohom, v Koráne o Božieho…

Ľuboš Fellner 18 min. čítania
Najkrajšia turistika v Chile - W trek Blog

Blog Najkrajšia turistika v Chile - W trek

Scenéria národného parku Torres del Paine vás bude odrovnávať každý deň. Bude pršať, snežiť, fúkať, svietiť slnko, niekedy zažijete všetko…

Daniela Mihaldová 20 min. čítania

Ďalšie dovolenky do krajiny: